momsfrittMedlemForuminlägg: 3st Visa profil |
Växt i rum, 2007-02-27 19:58:37Hejsan! Jag har nyss flyttat ned i mitt nya rum i en källare. Tyvärr blir luften ibland lite "tjock" eller vad man ska säga. En växt är ju inte bara snyggt utan jag har också hört att det förbättrar luften lite. Stämmer det, och kommer det påverka så att det känns friskare på något sätt i luften? Jag hoppas jag inte är helt ute och cyklar, men rätta mig om jag har fel :P |
JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Sv: Växt i rum, 2007-02-28 10:00:45Har du något fönster i källaren? Jag tror knepet är att ha bra ventilation snarare än växter. Även om växter alltid är trevligt men de kräver soljus. Du kanske kan göra en rokad bland växterna på övervåningen lite då och då så de inte dör nere i källaren?
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
momsfrittMedlemForuminlägg: 3st Visa profil |
Sv: Växt i rum, 2007-02-28 11:07:59Jo jag har två små fönster men det blir problematiskt nu på vintern då jag inte kan öppna dem utan att det blir ruskigt kallt. Jo, självklart måste ju en växt ha ljus och det blir ju faktiskt svårt för den att få det i min lilla bunker :P Aja, det är snyggt med lite grönt, det livar upp, så det får bli en växt i alla fall och om luften blir bättre får bli ett plus. |
Sida:
1