ztheeMedlemForuminlägg: 10st Visa profil |
Ställ för synthar., 2007-01-28 16:08:37Tänkte bara posta en liten saga om stället för mina synthar. Började med att golvet såg ut så här. ![]() Vilket inte fungerade. Det är inte snyggt och inte särskilt ergonomiskt att sitta och bygga musik. Lösningen blev att bygga ett rack. ![]() Ritning på racket. ![]() Racket är byggt men inte målat. MDF kostade 450:- (fick såga sidobitarna själv). Köpte beslag och hjul på Clase i Sjön, kostade ungefär 400:-. ![]() Lackat och klart! Målade med roller och vanlig lackfärg. Nästa projekt är att bygga ett ställ för keyboardsen som står lutade mot väggen. Svetsa lite kanske? =)
Det är bäst vi tar ut han och jobbar på honom med en tvåtumfyra.
|
NinaMedlemForuminlägg: 1st Visa profil |
Sv: Ställ för synthar., 2007-01-28 16:08:37Ja det blev ju verkligen jättebra. Nästa projekt är att bygga något slags databord fast som ett barbord. Du borde fixa en ritning till det med. ![]()
En bra sås reder sig själv
|
JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Sv: Ställ för synthar., 2007-01-28 17:36:37Blev väldigt snygg! Vilket program har du använt för att göra ritningen?
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
ztheeMedlemForuminlägg: 10st Visa profil |
Sv: Ställ för synthar., 2007-01-28 17:40:43Tackar! Jag ritade faktiskt i Adobe Illustrator. Det kändes lättast. Skala 1:10.
Det är bäst vi tar ut han och jobbar på honom med en tvåtumfyra.
|
JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Sv: Ställ för synthar., 2007-01-30 14:45:31Så enkelt. Du fick till perspektivet riktigt bra! Jag har testat Googles Sketchup som är ganska enkelt när man väl kommer in i det. http://sketchup.google.com/ Nina, är din ritning gjort i Sketchup? Ändrad 2007-01-30 14:54:13 av Jon
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
Sida:
1