JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Grythyttan utemöbler/trädgårdsmöbler, 2007-04-10 19:07:06Både jag och min sambo har alltid pratat om att vi ska köpa Grythyttans utemöbler när vi flyttar till hus. Nu när vi ska flytta till hus så har vi äntligen möjligheten! Men de är ju så rackarns dyra... Hittat på nätet 4 stolar (A2) och ett bord (100cm i diameter) för totalt 7175:- på http://brasommarmobler.jetshop.se. På Jysk har de ett ok set för ca 2000:-. Nu grubblar vi över; köpa billigt men kommer (förmodligen) att behöva köpa nytt inom några år eller köpa dyra Grythyttan men som håller längre men ger ett stort hål i plånboken... Hjälp! Vad ska vi göra! ;-) ![]()
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
Sv: Grythyttan utemöbler/trädgårdsmöbler, 2007-04-12 09:53:14Har hittat 4 stolar + bord för 6655 inkl 10% rabatt på http://www.indainterior.se/utemobler.asp här i Örebro. Måste slå till innan den 15e för att få rabatten. Blir nog shopping till helgen...
|
Sv: Grythyttan utemöbler/trädgårdsmöbler, 2007-04-12 20:32:14Blev tom lite shopping idag! 4 stolar och ett 120cm bord till "fyndpris". Men det får det vara värt, hoppas att de håller länge och att de inte blir stulna =/. Måste kolla upp vad som gäller på hemförsäkringen om de nu skulle bli stula, eller är det någon här som vet? Fast första steget är såklart att flytta in i huset, som vi gör den 2 maj =)
|
kittykatMedlemForuminlägg: 17st Visa profil |
Sv: Grythyttan utemöbler/trädgårdsmöbler, 2007-04-12 20:36:43Snygga! Ja det är alltid svårt å veta om man ska köpa kvalitet eller kvantitet... Oftast röstar jag för kvalitét, men det är ju inte alltid man har råd :( Vilken tur att ni fick bra grejer till billig(are) pris! Det är det man alltid vill ha! |
indianenMedlemForuminlägg: 6st Visa profil |
Sv: Grythyttan utemöbler/trädgårdsmöbler, 2007-04-13 20:04:46jag tror jag hörde en reklam om de där möblerna men missade vilken butik men de hadde erbjudande hela aprill tror de sa 995 per stol och bordet för en tusing jag ska lysna vidare och kolla om den dyker upp något mer
suktar efter ett hus
|
qwerty76MedlemForuminlägg: 1st Visa profil |
Sv: Grythyttan utemöbler/trädgårdsmöbler, 2007-05-07 16:28:15Jag håller på att renovera ett bord och tre st. A2 stolar, de kommer bli jättesnygga. Dock så letar jag efter fler stolar så jag kan få åtminstonde 4st. men det är svårt att hitta till rätt pris. Man vill ju inte att det ska bli dyrare än nytt när det är färdigrenoverat... Har lackat stativen i silver och målar allt trä blankvit. Detta på grund av att det är svårt att hitta kvistfria brädor. Men de kommer se ut som de lackade vita i Ek när det är klart. |
Sv: Grythyttan utemöbler/trädgårdsmöbler, 2007-05-14 18:47:54Låter supersnyggt! Tänkte köpa de vita stolarna först men 1000:- mer för vita och galvade kändes lite för mycket. Hur mycket kostade din renovering? Nästa steg i mitt grythyttanberoende är två fällstolar som gärna köps i renoveringsbehov...
|
Sv: Grythyttan utemöbler/trädgårdsmöbler, 2007-05-15 18:50:52För den renoveringssugne finns fyra stolar på blocket. ![]() http://www.blocket.se/vi/11882362.htm
|
Sida:
1