Forum start / Off topic

Jon

Medlem
Foruminlägg: 97st
Visa profil

Tappat bort volvo bilnyckel

, 2007-02-25 14:13:40
Har klantat mig och tappat bort min ena bilnyckel. Var inne på min volvoverkstad och fick reda på att det skulle kosta mig över 2000:- för en ny. Själva nyckel 700:-, larmdosan 900:- och arbete för ca 500:-. Låter som ett rån i mina öron. En vanlig järnaffär tar ju under hundralappen för att kopiera en nyckel så hur kan Volvo ta 700:- ?!
Om man köper en såndär larmdosa, går det att programmera den själv? Eller ska jag bita i det sura äpplet och punga ut med 2000:- ?

Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.

indianen

Medlem
Foruminlägg: 6st
Visa profil

Sv: Tappat bort volvo bilnyckel

, 2007-02-25 16:15:29
låter svinigt dyrt har du bara alla nuffror så bode du ju kunna göra en nyckel hos någon nyckel kille bode ju inte vara så dyrt men larm dosan e nog värre låter i alla fall som de passar på att ta betalt när man inte har så myket att välja på
suktar efter ett hus

Jon

Medlem
Foruminlägg: 97st
Visa profil

, 2007-03-13 19:14:51
Nyckeln återfunnen! Jag hade uppenbarligen tappat den i sambons jackficka (i den jacka hon använder en gång i halvåret..).
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.

mraleex

Medlem
Foruminlägg: 1st
Visa profil

, 2008-12-01 22:16:46
Jag tror att jag vet varför Volvo tar 700kr för en ny nyckel... I de flesta nyare bilarna, iallafall typ från -00 o framåt är det ett chip i nyckeln som arbetar med startspärren i bilen. Utan chip funkar inte nyckeln. Min lossaspappa hade en Daihatsu en gång.. Då startade bilen men stannade direkt, på grund av att det inte var något chip i den ny kopierade reserv nyckeln.

Josephine03

Medlem
Foruminlägg: 2st
Visa profil

, 2010-06-04 14:35:41
du borde ju kopiera den nu bara i fall att.... :)

Nora

Medlem
Foruminlägg: 5st
Visa profil

, 2010-08-12 23:51:41
jag betalade 3500 för min. sved rejält
Vi kan husgrunder