Forum start / Off topic

Jon

Medlem
Foruminlägg: 97st
Visa profil

Hur vinterförvara uppblåsbar pool?

, 2007-09-15 20:01:54
Har i några veckor haft vår uppblåsbara pool på tork men den är så stor och otymplig att hur jag än hängt den blir det veck och där samlas vatten när det regnar. Den hinner aldrig riktigt torka men idag tog jag iallfall in den i garaget så får den torka färdigt där. Frågan är bara hur jag ska förvara den över vintern. Känns inte så bra att trycka ner den i en låda som jag ställer på vinden. Bäst vore kanske att fortsätta ha den vattenfylld och ha som skridskobana till vintern ;-). Nåja, alla förslag motages gärna!
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.

Karolina

Medlem
Foruminlägg: 5st
Visa profil

Sv: Hur vinterförvara uppblåsbar pool?

, 2007-09-17 09:17:44
Du är rätt ute med att den skall vara torr. Det misstaget gjorde vi, fuktig las den i förrådet för att nästkommande sommar visa sig vara möglig och att möglet dessutom börjat äta upp plasten.
Har du gott om plats i ett förråd? Vi la överblivna stängselstolpar av trä på tvären uppe i taket i brygghuset (hade en gård i typ 20 år) och uppe på dom la vi poolen (urtorkad med trasor), som jag dessutom (ambitiöst nog) vände nån gång under vintern. Det är luft som gäller skulle jag tro.

renoir

Medlem
Foruminlägg: 1st
Visa profil

Sv: Hur vinterförvara uppblåsbar pool?

, 2007-12-28 23:28:35
Ja, jag skulle ha den kvar med vatten i ,inte helt full men halva...den är ju flexibel och anpassar sig efter hur vattnet fryser i den!
renoir