kittykatMedlemForuminlägg: 17st Visa profil |
Nya tapeter i hyresrätt + slarvig målare..., 2007-01-28 17:29:45Jag och min sambo bor i en hyresrätt som ägs av ett stort företag i Umeå. Vi har nyss fått hela lägenheten omtapetserad (inte badrummet). Men vilken slarvig målare vi fick!! I vardagsrummet valde vi en röd tapet. Och den har fullt med små vita märken i sej. Och limfläckar här och där. Taken målade han också, men missade på flera ställen så det blev flammigt.. Han har lyckats göra nåt konstigt med lamputtagen i taket i hallen så dom fungerar inte! inte spacklat igen hål i väggen. m.m. Är det för att det är ett stort företag som anställt en "billig" firma som det är sådär slarvigt? Eller är det ofta så att hantverkare är slarviga med sånna saker? Riktigt irriterande iallafall. Om vi bott i bostadsrätt och själva betalat för honom så hade han inte fått mycket betalt! ![]() |
leenaMedlemForuminlägg: 3st Visa profil |
Sv: Nya tapeter i hyresrätt + slarvig målare..., 2007-01-28 15:32:40vad tråkigt. Du får ta kort på det du är missnöjd med och ringa till bostadsföretaget och klaga så att inte du åker på att betala för nåt du inte har gjort den dagen du flyttar därifrån.
Leena
|
ztheeMedlemForuminlägg: 10st Visa profil |
Sv: Nya tapeter i hyresrätt + slarvig målare..., 2007-01-28 16:11:41Ja, ring de som ansvarar för lägenheten och gör en Sverker - "Ska ska ska det vara så!?" Nej, man måste kunna lite på att hantverkare gör sitt jobb ordentligt..
Det är bäst vi tar ut han och jobbar på honom med en tvåtumfyra.
|
larsMedlemForuminlägg: 11st Visa profil |
Sv: Nya tapeter i hyresrätt + slarvig målare..., 2007-02-01 19:47:12Jag har en vän som är snickare... Han sa till mig: -Det gäller att anlita de som fuskar minst... /Lars |
JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Sv: Nya tapeter i hyresrätt + slarvig målare..., 2007-02-21 16:04:12Hur gick det? Vad sa hyresvärden och har tapeterna blivit fixade?
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
hubbaMedlemForuminlägg: 2st Visa profil |
Sv: Nya tapeter i hyresrätt + slarvig målare..., 2009-09-10 21:49:01oj då. som dom andra säger så är det bara att ringa och klaga. Jag är förvånad över hur han kom igenom besiktningen ens.. om det nu var en sådan där. |
Sida:
1