Forum start / Måla och tapetsera

Drutten

Medlem
Foruminlägg: 1st
Visa profil

Hjälp!

, 2007-03-19 21:24:20
Jag har en 1:a på omkring 24 kvm.

Efter att jag vart tvungen att flytta hela min tevebänk med innehåll p.g.a. Comhem.
så har jag kommit i tankar kring att göra om lgh som är bostadsrätt.

tänkte då börja med att måla/tapsera om. men ingen anim om hur jag ska gå till väga. jag har ett shackformat golv i hallen/köket i svart och vitt. skrivbord i svartvitt. ett barbord jag införskaffade på ikea idag i svartvitt. så jag funderar lite kring den trenden, men annars är jag ganska okunnig vad som skulle passa i ett rum som man både sover i och fördriver tiden i.

tapet en vägg, måla en annan kanske?, isf vilka färger skulle kunna rekommenderas?

Lina

Medlem
Foruminlägg: 6st
Visa profil

Sv: Hjälp!

, 2007-03-19 21:55:29
Jag skulle välja vitt som grundfärg och sedan fundera över att ha en fondvägg i annan färg eller bara fylla på rikligt med mindre föremål i en accentfärg som rött till exempel (just rött är ju skönt mot både svart och vitt). Välj att lägga fondväggen centralt, till exempel om tvn och tvbänken är viktiga i rummet. Om du har hall eller annat avskärmay utrymme skulle jag där istället prova en mer speciell tapet. Hoppas det går bra, och att du hittar något du trivs med. Vill gärna höra hur det går för dig. Några bilder med kanske?