indianenMedlemForuminlägg: 6st Visa profil |
vad är det värt, 2007-01-28 14:40:29är en solig sluttningstomt om 1356kvm med mindre sommarstuga på 40kvm. Stugan är av enklare karaktär med vardagsrum, kök och sovrum, altan i söderläge och en toalett (Separett villa 6200). Tomten ligger naturskönt och lantligt men ändå väldigt nära kommunikation och stan (Göteborg/Kungsbacka). Tomten är belägen på cykelavstånd (cykelbana) ca: 4 km från salta bad i Örsvik och ett stenkast från Sandsjöbacka naturreservat med gångstigar, naturleder och svampskog. Tomten har sol från tidig förmiddag till sen kväll och ligger insynsskyddat längst in på vägen med skog nära in på knuten. Med bil tar det ca: 15 min till Gbg city, väljer man bussen som går strax utanför tomten till pendeltåget tar det ngt längre. För den som önskar bygga på tomten så finns nybyggnadskarta, området inom vilket man får bygga är uppmätt och utmärkt av kommunen. Området är detaljplanerat, huvudbyggnaden om 80kvm byggyta och en komplementsbyggnad om 40kvm (nya hus i området har fått dispens om ca: 90kvm). För vatten och avlopp gäller egen brunn (finns, kapacitet okänd) samt minireningsverk. tror att de begär 875000 vad tror ni om det ![]()
suktar efter ett hus
|
JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Sv: vad är det värt, 2007-01-28 21:11:39Varför har du fallit för just denhär kåken? Närheten till gbg är nog det som drar upp priset rejält. Nu kan jag inte priserna i Göterborgsområdet så jag kan inte yttra mig om det är ett bra pris eller inte. Se till att dubbelkolla med stadsbyggnadskontoret(?) innan du köper och få papper på att du får bygga till eller ansluta avlopp tex. Ser även ut som den säljs utan mäklare, se då till att banken hjälper er med viktiga papper och se till att säljaren inte får med några friskrivningsklausuler. Säljs den på blocket? Har den legat uppe länge kan du prova pruta en del. Lycka till!
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
Sida:
1