Forum start / Köpa hus eller lägenhet

Jon

Medlem
Foruminlägg: 97st
Visa profil

Dessa mäklare

, 2007-02-12 09:52:44
Igår var vi på visning på ett hus som vi visste var en del att göra på. Typ måla om, tapetsera mm men inget stort akut. Sen när vi kommer hem och läser prospektet står det att det är vattenskader i källaren, rötskador på panelen, taket måste läggas om. Varför skriver inte mäklaren det i annonsen så man vet förutsättningarna? Hade vi vetat det hade vi aldrig åkt på visningen.
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.

Loppan70

Medlem
Foruminlägg: 8st
Visa profil

Sv: Dessa mäklare

, 2007-02-14 19:23:50
Nej, det är väl just därför han/hon INTE skrev det i annonsen.... det hade väl inte kommit många alls då! Nu kunde ju mäklaren säga till säljaren att det kom så och så många på visningen för att visa hur bra mäklaren var!

Frågan är ju om det blir några seriösa spekulanter kvar när mäklarna "luras" på det viset?
MVH Loppan70

Jon

Medlem
Foruminlägg: 97st
Visa profil

, 2007-02-19 10:02:26
Uppenbarligen verkar det vara ett smart drag. Sist jag kollade låg högsta bud på 2.000.000. I mitt tycke alldeles för mycket för ett hus som man måste göra om precis allt på.
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.

Linda

Medlem
Foruminlägg: 8st
Visa profil

, 2007-03-13 10:22:57
Jag kikade också på ett hus för någon månad sedan. Tänkte att det här är helt perfekt, med allt som behövdes göras på ytan - tills jag läste besiktningsprotokollet och det visade sig att syllarna behövde bytas, det var fuktskador osv. Typiskt mäklare!
www.knorrigt.com