Forum start / Kök

annaastrom

Medlem
Foruminlägg: 4st
Visa profil

Varför är slangarna till kökskranen så korta?

, 2007-07-10 09:55:39
i min köksrenovering har jag flyttat kranen ett par dcimeter; nu räcker kranslangarna inte fram till rören! Enligt de vvsfolk jag har pratat med finns det inte längre slangar än femtio cm Stämmer detta verkligen nån som vet?
-anna-

Jon

Medlem
Foruminlägg: 97st
Visa profil

Sv: Varför är slangarna till kökskranen så korta?

, 2007-07-10 22:57:06
Går det inte att skarva? Jag tror tom att Clas Olsson har sånna prylar. Glöm inte gängtejp bara ;-)
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.

annaastrom

Medlem
Foruminlägg: 4st
Visa profil

, 2007-07-14 11:44:26
Jo, det blir skarva. Men nog är det märkligt att man inte kan köpa längre slangar med rätt anslutningar i ändarna? Varje skarv är ju en läckagerisk... I mitt album kan ni förresten se den tillfälliga lösningen för att få igång diskmaskinen. Nöden är uppfinningarnas moder som man säger...
-anna-

solig

Medlem
Foruminlägg: 10st
Visa profil

, 2010-12-06 16:48:55
har funderat över samma sak själv, och inte fått något bra svar. kanske ett sätt för vvs företagen att tjäna pengar tro?

Crinette

Medlem
Foruminlägg: 1st
Visa profil

, 2010-12-18 17:03:12
Hej såg att ni har problem med längden på blandarslangar,väldigt lustigt jag har renoverat hela huset bytt både på badrum toan kök och tvättstuga.Har handlat på olika firmor sist på chepy, har funnits olika längder överallt där jag har handlat från 300mm till 1500mm och olika storlekar på anslutningar Blev visst fel bild

Ändrad 2010-12-18 17:08:38 av Crinette