kittykatMedlemForuminlägg: 17st Visa profil |
Nytt kök, 2007-02-27 21:40:20Vi är i farten att köpa en lägenhet. En trea på 88kvm. Men den är i renoveringsbehov, iaf köket.. Såhär ser köket ut idag Ojämn arbetsyta och sliten inredning ![]() Vi ska flytta ena kortsideväggen (in i en stor klädkammare) för att få mer arbetsyta. Glasluckor på överskåpen på kortsidan. Dom andra är släta vita. ![]() ![]() ![]() Någon som har några förlag eller kommentarer? Vad ska man tänka på? Vi vill ha luftigt och fräscht och mycket förvaring och arbetsyta. Precis som alla andra :D Det är IKEA vi tittat främst på. Den här lösningen skulle kosta ca 27000:- |
d-nMedlemForuminlägg: 5st Visa profil |
Sv: Nytt kök, 2007-02-28 08:12:35Det gamla såg inge vidare kul ut! Varför inte ha skåp som går ända upp till taket? (Eftersom ni ville ha mycket förvaring.). Tänk även på att blandare och knoppar inte brukar ingå i ikeas priser... |
JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Sv: Nytt kök, 2007-02-28 09:58:01Ser bra ut! Skönt med mycket bänkyta. Har ni prövat att lägga diskbänken framför fönstret? Trevligare att titta ut genom ett fönster när man diskar än att stirra in i en skåplucka... Vilka skåpluckor hade ni tänkt?
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
asaMedlemForuminlägg: 1st Visa profil |
Sv: Nytt kök, 2007-03-12 16:14:40Om jag vore er skulle jag flytta in först och känna efter hur jag vill ha köket (bo in sig riktigt), så har vi i alla fall gjort och vi har fått många andra tankar än det vi först ville ändra på. Kök är ju super viktigt att det funkar bra. Ex vill vi ha upphöjd diskmaskin (sparar många jobbigt lyft), inbyggd ugn och mycket mycket annat. Annars ser ju erat kök jätte fint ut. |
ligusMedlemForuminlägg: 3st Visa profil |
Sv: Nytt kök, 2007-03-12 22:56:25det känns inredningsmässigt inte helt ok, tänk på att ni har högt i tak, de horisontella skåpen kommer ett se väldigt ensamma ut om du förstår hur jag menar. Jag hade satt två skåp ovan varandra. En bekant till mig har gjort så, det blev rikftigt snyggt, hon hade även satt en täcksida på toppen med infällda spots, rätt smart tckte jag. Har ni funderat på att ha öppna hyllor på någon av väggarna, det tror jag skulle vara snyggt. Håller själv på att designa kök, har hela tiden varit inne på ikea men i helgen var vi och kollade på Kvik kök och fick mycket ny inspiration, så vi får se hur det blir..... ikea är ju trots allt bra men kvik har tuffare design. |
Sida:
1