JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Tidningar och böcker om inredning, 2007-02-14 19:38:56Tänkte att denna tråd ska fylls på efter hand med recensioner på inredningstidningar och inredningsböcker. Först ut blir "Residence" nr 1 2007, 49.50:-. ![]() Mycket av innehållet är bara sånt man kan drömma om. Stora lyxiga vindsvåningar och tjusiga kök. Men drömma är ju också roligt. Kvalitén på tidningen är hög, glansigt tjockt papper och stora fina bilder till varje reportage. Måste nog kosta en del att producera tidningen. Men när man räknar annonserna så fattar man var pengarna kommer ifrån. Av 172 sidor är 73 sidor reklam. Reportagen är lite mer "spännande" hemma-hos reportage än vad man är van vid. Tex besöker de en av Peak Performance grundares fjällstuga i Åre. Till den som skriver nästa recension av en inredningsbok eller tidning skickar jag min tidning! Och den som skriver nästa efter det får tidningen eller boken innan skickad. Och sen flyter det på. Skriv en recension och få en tidning! Vad säger ni om det? ![]()
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
Loppan70MedlemForuminlägg: 8st Visa profil |
Sv: Tidningar och böcker om inredning, 2007-02-14 19:38:56Kul grej.....Jag kommer med en liten presentation av senaste numret av ELLE interiör, nr 1, februari 2007. 49 kronor. 170 sidor tjock varav de första 12 är reklam innan man ens kommer till innehållsförteckningen. Tidningen känns exklusiv med fina bilder av lyxiga miljöer och högblanka omslag. Innehållsmässigt är det ovanligt lyckat för att vara ELLEinteriör - flera hemma hos reportage från helt skilda miljöer. Allt från den barocka inredningen till det sparsmakade grafiska till en modern industri-lägenhet i Paris. Köptipsen var oxå trevliga med allt från klockor, brickor mm. Köksspecial med alla nyheter inom vitvaror, skåp, bänkar, porslin mm. Till slut kan jag bara säga att tidningen gav mig en stunds njutning och avkoppling som jag uppskattade mycket. Jon! Du behöver inte skicka tidningen till mig för jag har den redan ;) Men jag skickar gärna min tidning vidare om någon vill fortsätta utmaningen! ![]() ![]() ![]()
MVH Loppan70
|
JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Sv: Tidningar och böcker om inredning, 2007-02-19 10:27:13Då sparar jag min tidning tills någon skriver en dubbelrecension =)
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
mickelMedlemForuminlägg: 4st Visa profil |
Sv: Tidningar och böcker om inredning, 2009-01-03 22:07:49Finns det någon skriftlig information om http://inredning.handla-online.org inredning eller hittar ni alla era tips i tidningar. Jag vill inte inreda rakt av efter bilder eftersom jag vill utmana min fantasi. Hittade enbart den bifogade sidan om inredning. Ändrad 2009-01-03 22:08:21 av mickel |
Sida:
1