JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Förvaring för småplock, 2007-03-15 10:21:55Vi brukar ha det ganska städat och fint hemma. Överkaste på sängen, filtaren ihopvikt över soffan och tidningarna i papperssorteringen osv. Med det lilla "men":et att det bara är så när vi väntar besök... Tidningarna ligger i ett tidningsställ i köket men blir fort överfullt (vi har två dagstidningar). Man vill ju gärna inte lägga tidningen direkt i pappersåtervinningen så fort man läst den så på bara någon dag är stället överfullt. I hallen ligger det nästan alltid kvitton och andra "viktiga" lappar. I sovrummet ligger ofta kläder som varken är rena eller smutsiga... osv. Vi har börjat med varsin inkorg där allt löst som ligger framme kan läggas i utan att sorteras. Det funkar rätt bra men fortfarande är det mycket kvar att göra. Vi har tex ganska trångt under diskbänken så ofta står glasflaskor, plastburkar och urtvättade mjölk/filpaket på bänken, i skafferiet eller nån annanstans. Vad har ni för knep för att hålla ordning på småplocket?
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
LindaMedlemForuminlägg: 8st Visa profil |
Sv: Förvaring för småplock, 2007-03-15 18:20:08Här hemma ligger det aldrig något småplock framme. Kläderna är antingen i smutstvätten, eller så hänger de i garderoben, aldrig något mellanting. Kvitton stoppar jag alltid direkt i plånbokens kvittofack (som jag rensar ofta) och de stora kvittona som måste sparas, de sätter jag in i den viktiga pärmen direkt. Min sambo kan slänga saker över halva köksbänken som ett avlastningsbord, men jag har ställt ett par snygga korgar på hatthyllan där han numera slänger ner allt och sedan rensar där lite då och då. Tidningar har vi inga, bara reklam och så fort den är läst slänger vi den. Allt har sin plats, det bor en liten perfektionist i mig.
www.knorrigt.com
|
JonMedlemForuminlägg: 97st Visa profil |
Sv: Förvaring för småplock, 2007-03-16 20:34:23Tyvärr har vi inte någon garderob i sovrummet (otroligt dumt egentligen). Men snart flyttar vi och då blir alla problem lösta ;-) Hur har du gjort med det som ska återvinnas? Tycker det borde finnas nått smart system att ha under diskbänen men jag har inte sett något.
Skjut inte på något till imorgon som du kan skjuta på till i övermorgon.
|
LindaMedlemForuminlägg: 8st Visa profil |
Sv: Förvaring för småplock, 2007-03-17 08:31:32Nej du, på det området är det ganska trist. Vanliga kassar i ett köksskåp. Vi bor väldigt nära Maxi (som har en liten återvinningsstation), så det töms väldigt ofta istället.
www.knorrigt.com
|
elofssonMedlemForuminlägg: 5st Visa profil |
Sv: Förvaring för småplock, 2007-04-09 13:02:33Vi har det ganska rörigt hemma vad gäller småsaker som ligger framme etc så det här med en varsin inkorg där man kan kasta ner allt plock tillfälligt var något som vi bör testa här hemma. Tack för tipset! Flytt den 1 juni så det blir lite av en nystart vad gäller ordning och reda i hemmet, hoppas att det går att hålla upp till det bara... :) |
mickelMedlemForuminlägg: 4st Visa profil |
Sv: Förvaring för småplock, 2009-04-12 23:21:52Är själv trångbodd och vill tipsa er om att använda hela ytan - från golv till tak - för förvaring. lite tips hittade jag på http://inredning.handla-online.org om t.ex. sänglådor och praktiska hyllor och skåp. |
Sida:
1